Pagina's

maandag 3 februari 2014

mt masking tape

grid mt tape op UGUiSU op slakkenpost.blogspot
Grid masking tape op UGUiSU

O, als we mt toch niet hadden. Een van de vele briljante vindingen van Japanners. mt begon als fabrikant van vliegenplakstrips, of hoe die vieze gele dingen aan het plafond ook heten. Mijlenver verwijderd in elk geval van de kleurige washi tapejes die het bedrijf nu fabriekt.

foto van neon Hema-tapejes
Hema-tapejes die wél plakken.
Een paar jaar geleden was het nog zoeken op webshopjes, inmiddels heeft zelfs de Hema een hele lijn papiertape. Ik begon mijn verzameling bij Nederlandse webshops als PS ik hou van jou, Zilte en Vlinders in je buik.

Ik hoef je niets te vertellen, jij weet ook dat het ene rolletje het andere niet is. Colte- en mt-tape plakken altijd goed, zijn makkelijk te verwijderen en handig te scheuren. Met een beetje trial and error kom je er wel achter welke merken die eigenschappen nog meer hebben. Monopoly hoort daar niet bij: krult om als je even niet oplet. De Hema had hetzelfde probleem, maar lijkt dat te hebben opgelost.

Thank You-note van Hiki-san, UGUiSU
De allergrootste tapejes-bron is natuurlijk Japan. Dat betekent niet dat je nu je ticket moet boeken, en een dag in de Sekaido (Shinjuku, Tokyo) én een dag in Tokyu Hands moet doobrengen (wat trouwens goed mogelijk is, mocht je er wel heen gaan). UGUiSU little shoppe (Roppongi, Tokyo) is een superschattig winkeltje in een sprookjesachtig huis. Mooie furoshiki's, linnen en natuurlijk tapejes. En de webshop is Engelstalig en goed toegankelijk. Mocht je een beetje krap bij kas zitten: eigenaresse Hiki houdt een UGUiSU-blog bij, dus je kunt ook zonder geld uit te geven genieten van haar mooie foto's en producten.

Een nog grotere -- maar ook véél onoverzichtelijkere -- bron van washi tape is de Japanse paraplu-site Rakuten. Een hoop winkeltjes/zelfstandigen bieden onder Rakuten aan. Ze hebben een enorm aanbod, waardoor je rustig binnen één shop door 50 pagina's tapejes heenklikt voor je alles gezien hebt. En je moet even doorbijten, want het is soms tricky om op de 'Engelse' site te snappen welke shipping je moet hebben. Ik doe dit vooral als ik iets op de mt-site hebt gevonden wat in Nederland nog niet verkrijgbaar is, maar wat ik MOET hebben. Deze fijne slim-tapejes bijvoorbeeld :).

Later meer over offline tapejes, en over dit fijne (pak)papier dat ik op de mt-website tegenkwam. Waar koop jij het liefst je tapejes?

afbeelding mt wrap van mt masking tape op slakkenpost.blogspot
mt wrap van mt masking tape.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!