Pagina's

zaterdag 15 februari 2014

favoriete kaarten

Postkaart beer op Liekeland.nl
Postkaart Beer op Liekeland.nl
Ik ben dol op kaarten. Why bother als je toch alles zelf beplakt, bestempelt en bestickert? Het geeft zo'n fijne basis! (Zie mijn posts last-minute slakkenpost en tekst op tapejes voor slakkenpost-ideeën met ansichtkaarten.) Des te belangrijker dat ik een goede basis heb om mijn ideeën op te botvieren. En dus een post over mijn favoriete kaartenmerken.

Ik heb een kaartenla waar ik alle kaarten in dump die an sich niet leuk genoeg zijn om te versturen. Boomerang- en andere free cards, ooit gekochte harmonicaboekjes vol kaarten van schilders, kaarten uit de Flow. Wél leuk genoeg om er slakkenpost mee op te leuken gelukkig, dus het is wel een heel fijne la.

En dan is er De Kaartenla. Vol fijne fall-backopties als ik weer eens superlast-minute besluit dat iemand een kaartje verdient. En dus bestel ik me altijd ongans aan mooie kaartjes die ik tegenkom voor you know maar never. Een selectie:

* Chloé Rémiat pour La Marelle. Stop-motion filmpjes, maar dan als kaart. Chloé's kaarten laten je een beetje verder dromen naar wat er volgt. Mooi!

* Liekeland. Ik kwam deze kaartjes eerst tegen bij Elle Aime in Rotterdam. Toen vond ik Lieke van der Vorst in de 101 Woonideeën. Daarna zag ik haar overal. Als je van beren houdt een must. Als je van mooi stationery houdt even more so. Mooie kleuren, fijne grappige toffe illustraties. En net ontdekt: stickers!

* Polkka Jam. Ik ben dol op kaartjes met dampende kopjes en veelbelovende theepotten. Die schreeuwen namelijk 'theedate', en daar ben ik ook al zo dol op. Vrolijke kleuren en grafische prints, wat wil je nog meer?

* Serrote. Ontdekt in de R.S.V.P. in Berlijn. Ik kocht daar bijvoorbeeld heel mooie simpele kaartjes met een soort gescreenprinte blauwdruk van een kever en een vliegenmepper.

* The Claudettes by Darling Clementine. Op deze dieren word je spontaan verliefd. Zorg dat je de wasbeer en de vos te pakken krijgt, die zie ik in de 1973-webwinkel niet meer staan. Dat is trouwens een goede bron voor heel veel andere fijne kaarten. Kijk bij 'collections' voor een goed overzicht van alle aangesloten kunstenaars.

* . Nog een in de categorie dampende kopjes en veelbelovende theepotten. Maar ook heel mooie grafische printjes. Zachte kleuren. Check vooral ook de kussens en tassen.

Wat is jouw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!