Pagina's

maandag 10 februari 2014

last-minute inpakacties


Quick-and-dirty nummer twee! Je hebt natuurlijk ook wel eens slakkenpost die de postbode niet voor je door de brievenbus kan frommelen. Cadeautjes. Ook hier heb ik doorgaans last van last-minuteheid. Vijf minuten voor ik de deur moet uitrennen bedenk ik dat ik nog iets 'leuk' moest inpakken. Sjah... dan hang je. Toch?

De Quick and Dirty Guide to Last-Minute Inpakacties

Toch niet.

1.
Pak het ho-humste pakpapier dat je kunt vinden. Liefst iets zwarts, wits of crafts van de Hema-kaftpapier-afdeling. Het is me nog nooit gelukt om zoiets basics in huis te halen -- ik moet nodig harder mijn best doen -- maar met een mix lukt het ook prima. Of gebruik tweedehands vloeipapier, bijvoorbeeld van Bulls en Birds (zie boven).

2.
Pak de felste tapejes die je kunt vinden. Heb je geen felle tapejes? Pak dan de saaiste tapejes die je kunt vinden en een paar highlighters, of -- als je goed voorzien bent -- je neon krijtstift.

3.
Vouw je ho-humste pakpapier om je cadeautje en plak je felste tapejes vast op cruciale punten. In deze stap kun je eindeloos variƫren.

a. Tape het pakje aan de voorkant dicht met een lange strook tape, of gebruik meerdere dwarstapejes. In het laatste geval: bij elkaar, uit elkaar, ingesprongen, you name it.

b. Plak je pakje aan de achterkant dicht, en plak aan de voorkant ter versiering een kruis, een plus of misschien de leeftijd van de jarige van wat vrolijke tapejes. Of een huisje bij een housewarming, een boompje bij een tuinwarming, een zeilbootje bij een bootwarming. Afijn, je bent zelf creatief genoeg om iets voor de last-minute gelegenheid te verzinnen :).

4.
Heb je een heel klein beetje extra tijd? Knal er dan nog even een label op. Of een button. Of wat je maar in huis hebt aan extra's. Een pomponnetje, een grote sticker, een knijper (stempel er iets op en plak met tape op je pakje), een grote paperclip in de vorm van een snor... tadaa!


De foto's zijn een beetje behelpen, maar je krijgt wel een idee.
Hoe zien jouw last-minute inpakacties eruit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!