Pagina's

zaterdag 1 februari 2014

ik hartje post


stiftenselectie van Harolds Grafik op slakkenpost.blogspot
Harolds-haul.
Vroeger was ik al dol op de stationery-afdeling van de Hema. Dat heette toen nog geen stationery, dat was gewoon 'het pennenschap'. Al die balpennen, fineliners en potloden móést ik hebben. Dat is nog steeds niet over, al ben ik nu verzotter op de stiftenafdeling van Harolds Grafik: neon edding krijtstiften, goudkleurige Molotow acrylstiften, kwaststiften van Faber-Castell en mijn favoriete Copic-marker.

Wat ook niet over is, is mijn liefde voor boeken. Die begon waarschijnlijk bij Monkie van Dieter Schubert. Ik heb geen idee waar die liefde eindigt, maar in elk geval niet bij talen die ik machtig ben. Als het er maar mooi uitziet.

omslag van New Postal Style 50 op slakkenpost-blog
Niet te lezen, maar gelukkig houden Japanners van duidelijke schema's.
Hier heb ik al aardig wat toffe postprojecten uit gemaakt.
Ik heb überhaupt een enorme papier-verzameldrang: notitieboekjes, tijdschriften, inpakpapier, kaarten, enveloppen, labels, noem maar op. Na een lange vakantie zit ik naast mijn koffer te dubben hoe ik die enorme stapel 'oud papier' meekrijg, want een oude Japanse krant is superleuk inpakpapier.

Al mijn projecten hebben gemeen dat ze niet te lang moeten duren. Als iets langer dan een dag duurt dan laat ik het doorgaans een paar maanden liggen. Mijn weekends zijn nu eenmaal niet zo lang als ik soms zou willen. Als ik op reis ben schrijf, plak en teken ik mijn Moleskine-notitieboekjes vol, als ik thuis ben maak en verf ik linnen tassen en kussenslopen, en brei ik af en toe een klein kerstballetje. En mijn meest overzichtelijke projecten zijn de projecten die ik kan versturen.

Een knijper met een kort bericht erin op slakkenpost.blogspot
Knijperpost. Geschikt voor heel korte boodschappen.
Een paar jaar geleden heb ik de post herontdekt. Die was natuurlijk nooit weggeweest, maar met dank aan de enorme hoeveelheid leuke webshops vol enveloppen, kaarten, tape, stempels en stickers, en met dank aan mijn voorliefde voor bestelknopjes, heb ik de post herontdekt.

Een groot deel van mijn vrije tijd pimp ik dus kaartjes, schrijf ik brieven vol stempels en MT-tape, klik ik op bestelknopjes, klad ik mijn Moleskines vol, en zoek ik stad en internet af naar nieuwe fijne shops om mijn verslaving te voeden.

Ik deel hier graag mijn projectjes, maar vooral mijn vondsten op internet en in de stad, want waar zou ik zijn zonder al mijn fabelhaft stationery? Ik hoop dat je hier nieuwe ideeën opdoet, en ben heel benieuwd wat je zelf bent tegengekomen aan papieren tofheid, en wat je zelf hebt geknutseld, gestuurd of gekregen.

xoxo lijn (al hou ik meer van ruitjes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!