Pagina's

donderdag 20 maart 2014

stempels maken de post

Ik hartje stempels. Ze raken niet op, als je alle fluokleuren ineens helemaal zat bent koop je gewoon een ander stempelkussen, en ze zijn ideaal om post op te leuken.

Er zijn genoeg handleidingen te vinden over stempels maken, bijvoorbeeld deze video van ElvieStudio, of deze blogpost van Mila Brera. Dat ga ik dus niet nog een keer doen. Maar wel...

...een paar tips:

TIP 1
Je hebt geen kalkpapier nodig, jouw ontwerp in potlood kun je prima op een gum drukken. Ik teken mijn ontwerpen met zwarte stift en als ik tevreden ben trek ik over op ho-hum printpapier. Dat druk ik dan op gum of linoleum, zodat mijn ontwerp meteen in spiegelbeeld erop staat. Niet nodig bij een patroontje, dan kun je meteen op gum tekenen.


TIP 2
Teken niet te priegelig. Als je het jezelf moeilijk maakt heb je grote kans dat je stempel mislukt. Begin dus eenvoudig, met duidelijke ontwerpen. Bijvoorbeeld een berg, een huisje of iets geometrisch (ook voor alfa's goed te doen).


TIP 3
Guts rustig. Zeker met zachte gum schiet je snel uit en is je pijl ineens doormidden gebroken of zit er een aardbevingscheur in je huis. Bij ronde ontwerpen is het het makkelijkst om de gum rustig onder je guts door/naar je guts toe te draaien, dan kun je je gutshand stil houden en kom je niet in onmogelijke posities.


TIP 4
Test tussendoor je stempel. Je ziet snel wat er nog weggegutst moet worden, zowel aan de stempel op papier als aan de inkt die achterblijft op je stempel. Corrigeer behoudend :).

TIP 5
Met een swanky houten blokje ziet je stempel er superprofi uit.

Postpimp ze!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!