Pagina's

donderdag 6 maart 2014

leporello-post

Een paar dagen geleden blogde ik over een harmonicamapje (leporello) met envelopjes voor al je keepsakes op reis of thuis. Waarom zou dat eigenlijk niet als poststuk te fabrieken zijn? Dat wordt een fijn verrassingspakketje vol kaartjes.

De eerste testcase is afgelopen weekend op de post gegaan, en zonder al te veel kleerscheuren aangekomen. Dus without further ado de quick-and-dirty guide to leporello-post:


1. Bekijk mijn post zigzagdingsbums voor een how-to, of maak deze leporello na.

2. Pimp accordingly.

3. Zorg dat je knoop/string-eyelet niet in de weg zit van eventuele postzegels of adressen.

4. Beschrijf visitekaartjes, bonnetjes, briefjes met wat je kwijt wil.

Tadaa, met een paar extra tapejes is jouw leporello klaar voor verzending. Voor dit exemplaar heb ik een stuk poster gebruikt (lekker stevig), een Bl-ij-notitievelletje, een Muji-envelop, een zelfgemaakte envelop, een Hema-vensterenvelop, veel tape, Molotow-stiften en mijn postzegel- en sterstans.


En ik heb me nog even extra uitgeleefd met fluogele confetti. Kan natuurlijk ook in meerdere kleuren. Plak er een paar op, strooi het in je envelopjes, pimp je kaartjes ermee. (Kleine ronde stans van Flying Tiger, ideaal voor confetti.)

Het string-eyelet komt uit Japan (sorry, hier nog niet gevonden), en heb ik gepimpt met mijn fluoroze Molotow-stift. Benieuwd hoe jouw post eruitziet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!