Pagina's

zaterdag 22 november 2014

stempels snijden

Ik gutste er altijd vrolijk op los -- zie bijvoorbeeld mijn post stempels maken de post -- tot ik in New York dit geweldige boek tegenkwam:


Nee, mijn Japans is overnight niet met sprongen vooruitgegaan. Ik heb dus geen idee hoe dit boek heet, alleen dat de auteur Mizutama heet en ze een ondoorgrondelijke blog heeft waar jij misschien wel wijs uit wordt.

Mizutama heeft dit vrij briljante boek gelukkig voorzien van zo veel illustraties dat ik er toch enorm veel aan heb. Ze laat zien hoe je met alleen een mesje de awesomeste stempels snijdt. I'm sold.


Ik probeerde het eerst met een vrij simpele stempel: mijn wigwamstempel, starring in mijn post textielpimp. Tijdens mijn vakantie besloot ik het enthousiaster aan te pakken. Mijn ananasstempel is toch wel het bewijs dat de meest priegelige stempels te doen zijn met deze techniek.



Het verschil met een guts is dat die vaak de vorm van een (flauwe) V heeft. Die V creƫer je zelf door je mes schuin in je gum te steken. Let op: hoe smaller het stukje dat je wegsnijdt, hoe minder diep je je mesje insteekt. Probeer met de punt van je mesje halverwege het stuk te komen dat weg moet.


Als je de contouren van je stempel of een deel daarvan hebt gesneden kun je met de punt van je mesje heel simpel het stuk te verwijderen gum wegprikken, zoals op plaatje 15 hierboven.

Let op: je kunt het best gum gebruiken voor je stempel, dat werkt als een tierelier. Voor je het weet ben je ledikanthoeslakens aan het pimpen like there's no tomorrow.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!