Pagina's

woensdag 19 november 2014

labels maken de post

Je zag het al in mijn last-minute slakkenpost: ik ben dol op labels. Labels aan pakjes, labels aan post, labels als boekenlegger, labels als kerstkaart.

Je kunt labels kant-en-klaar kopen met illustraties of tekst erop, maar je kunt prefab labels ook zelf versieren of labels helemaal zelf maken. En je hebt er niet zo gek veel voor nodig.

De quick-and-dirty guide to last-minute labels

1. Kies je basismateriaal. Dat kan een prefab label zijn, maar ook een klein kaartje, een stukje restkarton, een tweedehands merklabel of verpakkingsmateriaal.


2. Kies papier/karton/tape/ander min of meer dekkend materiaal om te pimpen. Ik vind het leuk om een label twee verschillende kanten te geven, en soms is het gewoon nodig omdat je op de achterkant allemaal irrelevante info vindt over van wat voor bijzonder materiaal je H&M-aankoop wel niet gemaakt is.


3. Kies je formaat. Dat kan het formaat zijn van het basismateriaal of papier dat je hebt gekozen, maar misschien wil je wel woest bijsnijden of een andere vorm proberen.


4. Bedenk of je je label wilt beschrijven (ik heb doorgaans te weinig ruimte op mijn kaartjes om dat niet te doen) of hem wilt gebruiken als extraatje. Pimp accordingly.


5. Jas een gaatje door je label (als-ie dat nog niet heeft) en frommel er een vrolijk touwtje/lintje doorheen. Klaar!


Oeh, laatste tip: bewaar je restmateriaal! Daar kun je weer plenty fabelhaft labels/kaartjes/pakjes mee pimpen.

Met excuses voor de wazige quick-and-dirty foto's, mijn telefoon werkt even totaal niet mee. 
Benieuwd naar jouw labels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat me weten wat je vindt!